Skip to content

Външна реклама

09.06.2009

Под „външна реклама” се разбират както обикновените плакати (особено валидно в градове, където има къде да се поставят такива), така и доста голямо разнообразие от реклами на прости или сложни съоръжения извън търговските обекти, офисите и домовете на хората.

Основните термини, с които ще се сблъскате в разговора си с агенция за външна реклама, ще бъдат вероятно:

–       „билборд” – общо взето всяка по-голяма рекламна конструкция може да бъде наречена така, но обикновено се имат предвид „пизи”

–       пиза” – стандартна конструкция на един крак, обикновено с размер 4×3 метра, най-често разположени край пътя, с две лица – по посока на движението и обратно на посоката на движението…

–       „А” и „Бе” страна или лице/гръб на билборда – обикновено „А” страната е тази, която се вижда най-добре от автомобилния поток. В някои случаи обаче „Бе” страната може да е по-видима (например десен завой на пътя, „пиза” на отсрещната страна точно в завоя… стига да е обезопасен)

–       “ракети” – конструкции, обикновено със стандартни размери 1.20×1.80 метра, разположени портретно (за разлика от пизите, които са, образно казано, по-широки отколкото високи)

–       „калкани”/”стени” – въпреки наложените от повечето общини такси за реклама върху иначе частните фасади на сгради, тази реклама е все по-популярна поради много добрата видимост вследствие най-вече на огромните си размери (например 10 метра широка, 18 метра висока…)

–       „LED екрани” – в много градове вече се появиха на централни места големи екрани (например 5×4 метра), на които се излъчва реклама (формат: телевизионен, флаш или просто презентации)

–       „LCD / plasma екрани” – на много по-висока резолюция от LED екраните, но в доста по-малки размери, често са по-скоро „indoor“ реклама в магазини и/или аптеки, но са си определено вид „външна реклама“, когато са разположени в търговски центрове, зад витрини с лице към пешеходните улици, в банкови клонове, болници и др.

–       „винил” – материалът, върху който обикновено се отпечатват рекламите, след това поставяни на рекламните конструкции

–       „фронт-лит” и „бек-лит” винил – някои реклами са осветени отпред (например тези на стени), а други – отзад (повечето „пизи” и „ракети”). За да получите най-добри резултати, използвайте материали, съобразени с начина на осветление (фронт-лит – за осветени отпред, и съответно бек-лит – за осветени отзад реклами)

–       „меш” – опънете пред вятъра плат, например риза… Получава се нещо като платно и незабавно ще усетите силата му, нали? Сега си представете съоражение с размер 10×15 метра, например в някой от морските ни градове или в Сливен, известен с постоянните и силни ветрове… Мешът е „винил на дупки”, който спасява вас като рекламодател, както и агенцията за външна реклама, от опасността от скъсване или падане на 150 квадратни метра винил върху случайни минувачи. По-скъп е от обикновените винили, но е задължително условие, за да правите подобна реклама…

–      „автомобилно фолио” – рекламата върху маршрутки, таксите, както и върху фирмените автомобили, също се разглежда като „външна реклама”. За да предпазите боята на колите, а и за да не падне рекламата ви след първия дъжд, винаги използвайте специализирани материали!

–       Евро/лева… – това не е термин от външната реклама, а е шега! Но бъдете подготвени да обсъдите цените обстойно, да се уверите дали включват монтаж на рекламата, дали ще заплащате за преместването на винила от едно рекламно съоражение на друго и т.н.

И една допълнителна идея: попитайте дали и как ще бъдат рециклирани винилите след изтичане на кампанията Ви. Ако не получите задоволителен отговор, попитайте колегите си дали биха използвали свалените платна някъде – по-добре е да покриете барачката за инструменти на вилата на някой Ваш служител, отколкото рекламата да потъне в сметището край града…

Забележка: Текстът не претендира за изчерпателност, не използва официални определения и научни термини, а е написан с цел да бъде ясен, разбираем и да подпомага посетителите на http://www.goldenpages.bg с информация преди да се свържат с фирмите в класификациите.

Advertisements

Коментари са забранени.

%d bloggers like this: