Skip to content

Рекламна дейност – кратко описание

09.06.2009

Според една от хиляди теории, рекламата е едва едно от „четирите ПЕ” в маркетинга (от английски – Product, Price, Place, Promotion… или продукт, цена, дистрибуция, реклама).

В зависимост от бранша, много специалисти дори твърдят, че рекламата е може би най-маловажното от четирите. И предлагат своите доводи:

  1. Дори прекрасна реклама не може да се продаде продукт, който не работи;
  2. Много малко вероятно е да се вземат 2000 лева за продукт, чийто по-добър аналог струва само 100, дори и ако производителят му не рекламира.
  3. А дори и 100% убедените от рекламата в ползите от даден прекрасен и евтин продукт… няма да го закупят в магазин, където продуктът не е наличен („дистрибуцията преди всичко”)…

Въпреки гледните точки на специалистите, все пак това „маловажно ПЕ” е най-видимата част от работата на маркетинговите отдели и повечето хора обикновено мислят, че тези отдели се занимават само с това – правят „реклами”.

В дейността на Golden Pages се сблъскваме с всички възможни решения за управление на рекламната дейност в една фирма:

  1. Управителят взима решение за всички рекламни дейности.
  2. В компанията има специалист по реклама (във всичките му разновидности – от „рекламен стажант” до „директор маркетинг и продажби”)
  3. Външна компания изцяло управлява рекламната дейност на фирмата.

Разбира се, в повечето случаи компаниите прилагат комбинация от трите възможни решения, като примерна структура може да бъде:

  1. Специалист по реклама в компанията;
  2. По-важните решения (и над определена сума) се одобряват от Управителя;
  3. Рекламна агенция изработва комуникационната стратегия и видимата част от „рекламата” (видео клипове, рекламен дизайн, слоган/рекламно послание, онлайн банери, аудио клипове за излъчване по радио/подкасти, брошури, листовки, визитки и др.);
  4. Специализирана медийна агенция управлява закупуването на медийно време/пространство (излъчвания на телевизионни клипове, публикации в преса, в печатен Golden Pages справочник, радио реклама, външна реклама, интернет реклама и др.);
  5. Данните за медиите се потвърждават (одитират) от независими органи (напр. тиражите на Golden Pages се проверяват от Одит бюро по тиражите, а трафикът на интернет търсачката е одитиран от Nielsen Online);
  6. Специализирана агенция за BTL (немедийни активности) управлява събитията, промоциите в магазините, разполагането на материалите в магазините и (най-общо) потребителските емоции при реалната употреба на продукта;
  7. Специализирана интерактивна агенция менажира ключовите думи в онлайн рекламата на компанията, поддържа интернет страницата, задава и следи параметри като посещения, посетители, кликове, импресии, покупки, ефективност от рекламата и др.
  8. Решения се вземат въз основа на данни, предоставени от агенции за маркетингови проучвания, като често дори и готови рекламни материали преминават през т.нар. „пре-тест”, който да ги направи по-ефективни в общата им цел – да продават повече от продукта на фирмата-рекламодател…
  9. …За координацията на всичко това, виж точка 1!

За повече информация как да рекламирате в Golden Pages, посетете my.goldenpages.bg

PS. Тази статия е написана с цел да обясни много кратко какви фирми са вписани в рекламните класификации в Golden Pages. Именно затова тя не е задълбочена и има за цел да бъде кратка и много лесно смилаема от неспециалисти. В крайна сметка, не Ви ли омръзва понякога от твърде професионални мнения с тежки думи, от които май и авторите нищо не разбират?

Advertisements

Коментари са забранени.

%d bloggers like this: