Skip to content

Подписът в имейлите – едно от безплатните оръжия на партизанския маркетинг

14.07.2009

Бащата на термина и концепцията „Guerilla Marketing“ Джей Конрад Левинсон дефинира „100-те принципа на партизанския маркетинг в Интернет„, като под номер 13 споменава „email signature“ или „автоматизиран подпис“ (за начало прочетете малко що е то „герила маркетинг„, а препоръчвам и блога на Жанет Найденова, чийто е преводът на термина „автоматизиран подпис“).

Какво се има предвид под този „номер 13“? Онова дългото нещо във всеки имейл от банка или консултантска фирма, за което ти трябва около час и половина, за да го прочетеш и да разбереш, че „ако случайно си получил този мейл, изтрий го веднага“? Не бих казал! Ако е „маркетинг“, то подписът трябва да предава още информация за качествата на фирмата или продукта (в зависимост от стратегическите цели и приоритети)… Вижте една публикация на Левинсон на тема какво би следвало да съдържа подписът. Обърнете внимание на „персонализирайте и адаптирайте подписа си в зависимост от средата“ (напр. в блога за директен маркетинг подписът е добре да има линк към услугите Ви за директен маркетинг и не просто общ слоган, а нещо за това „колко сте добри в директния маркетинг“)

Прочетохте ли? А сега да продължа с практическите примери 🙂

Обикновено автоматично, когато пишете имейл, подписът Ви се създава по модел, например:

ред1: ИМЕ

ред2: ДЛЪЖНОСТ

ред3: ФИРМА

ред4: АДРЕС

ред5: ТЕЛЕФОН, МОБИЛЕН, УЕБСАЙТ евентуално Имейл… и др. контактни данни

ред6: … И ТУК идва мястото на „партизанския маркетинг“. След стандартните контактни данни (не ги пренебрегвайте!) можете да кажете най-важното за компанията / продукта / услугите Ви… Което може да бъде „Вашият слоган“, но може да е и най-новото, ключова неизвестна информация за Вас, препоръки за услугите на компанията Ви и т.н.

Задължително направете подпис и на личния си имейл и в него сложете линк към блога си 🙂

Например, моят служебен подпис днес гласи:

Лазар Малаков
маркетинг директор
София 1463, ул. Д-р Христо Стамболски 3, ет.4
тел. 02 000 00 00; моб. 000 00 00 888

Golden Pages™ – до теб във всяка ситуация™
(търсете сред над 110 000 адреси и телефони на фирми в България)

С долния текст, изпратената от търговец оферта напомня още веднъж на получателя, че „офертата е съобразена с кризисната ситуация“; а допълнително напомня и за факта, че „при търсене в Golden Pages аз се конкурирам с още 110 000 фирми“…

Изпратеният от мен имейл до приятел-маркетолог му напомня, че „Golden Pages е лесен за употреба, а имат и огромна база данни“ (така дори съм получавал запитвания за закупуване на база данни)…

Изпратеният от „обслужване на клиенти“ имейл до рекламодател допълнително му напомня, че „мога да им звънна по всяко време да ми направят промяната, за която ме мързи да се логна и да направя сам“…

(Май не е случайно, че съм доволен от слогана „До теб във всяка ситуация“, създаден от Lowe Swing – работи „във всяка ситуация“).

В телемаркетинга или при изпращане на newsletters, понятието „подпис“ нараства до „една-две допълнителни секции в бюлетина, които напомнят за предстоящи събития, нови оферти и т.н.“

В newslettter-а на Art Sobczak за продажби по телефона има и огромна секция „преди имейла“ с реклама на книги, събития и т.н. – което пак е форма на „подпис“, макар и в началото на съобщението… Честно казано, лично мен това ме дразни… Опитайте се да прочетете седмичния съвет на Арт и ще решите сами за себе си дали да следвате съвета на Левинсон за „не повече от 6 реда“ подпис 🙂

След като гърците обаче вече активираха търсачката за България, от следващата седмица всички изходящи имейли от Golden Pages ще бъдат подписани  във следния формат:

Моето Име
моята длъжност
тел. 02 000 00 00; моб. 088 00 00 000

Golden Pages™ – до теб във всяка ситуация
Виж какво
нашите рекламодатели казват за нас
Намери още нови клиенти от Гърция с
Greek Yellow Pages SA.

„Падна жертва“ адресът… Но пък показва на колебаещите се компании, че рекламодателите са доволни.

А партньорството ни с гърците ни позиционира като силна компания с международен потенциал (член сме на EADP)…

Темата стана много дълга, а няма много практична информация за нея… Кой ще сподели пръв опита си с ПОДПИСИ?

Advertisements
3 Коментари
  1. Бриго permalink
    10.10.2009 12:57

    Малко преекспонираш Goldan Pages в този блог. Идва в повече на всеки, който отдели малко време за да разгледа що за сайт е това. Не случайно в облака с тагове Golden Pages е с толкова огромен шрифт.

    • 11.10.2009 17:41

      Просто давам реален пример.
      По онова време, така да се каже, работех там.
      Значи… ако има по-реален от личен пример, здраве му кажи 😉

  2. Maria permalink
    17.07.2009 16:46

    Лаз, примерите ти не са чак толкова неподходящо както е коментирано във фейсбук. И иначе това за подписа е много вярно . Аз лично много разчитам на подписите под мейлите и често ги ползвам ( за чуждите мейли става дума).
    Дори съм се хващала , че се дразня когато няма такъв , а пък съм разчитала от там да направя връзка към вебстраница или да си взема коордиантите!

Коментари са забранени.

%d bloggers like this: